Startseite » Chinesisch Lernen » Hanyu Pinyin lernen / Phonetik » Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188
![Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188 Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188](images/product_images/popup_images/4632-0.jpg)
![Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188 Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188](images/product_images/popup_images/4632-1.jpg)
![Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188 Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188](images/product_images/popup_images/4632-2.jpg)
![Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188 Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188](images/product_images/popup_images/4632-3.jpg)
![Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188 Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188](images/product_images/popup_images/4632-4.jpg)
![Preview: Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188 Preview: Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188](images/product_images/gallery_images/4632-0.jpg)
![Preview: Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188 Preview: Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188](images/product_images/gallery_images/4632-1.jpg)
![Preview: Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188 Preview: Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188](images/product_images/gallery_images/4632-2.jpg)
![Preview: Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188 Preview: Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188](images/product_images/gallery_images/4632-3.jpg)
![Preview: Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188 Preview: Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188](images/product_images/gallery_images/4632-4.jpg)
Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre [Chinesische Ausgabe]. ISBN: 9787561954188
Englischer Titel: Research on Chinese Pronunciation: Acquisition and Teaching [Chinese Edition]
Chinesischer Titel: 汉语语音习得与教学研究
ISBN-10: 7-5619-5418-2, 7561954182
ISBN-13: 978-7-5619-5418-8, 9787561954188
Ausgabe: Softcover
Seitenzahl: 156
Versandgewicht: 260g
Format: 145mm x 210mm
Sprache: Chinesisch [Kurzzeichen]
Erscheinungsjahr: 2018
Kategorie: Materialien für Lehrer - Aussprache / akademische Forschung
Verlag: Beijing Language and Culture University Press (北京语言文化大学出版社)
Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre. Ausgabe in chinesischen Kurzzeichen.
Pronunciation acquisition involves two processes: listening and speaking, which means from phonetics to phonology and then back to phonetics. Phonological construction in based on the distinguishing characteristics of the language, and the process of phonetic realization involves other phonetic conditions and processes. Language learners are supposed to extract sporadic, linguistically meaningful phonetic units from the continuous sound signals they hear and thus build a phonological model of the specific language in their mind. Their pronunciation is under the combined influence of phonological opposition and phonetic realization mechanism. The analysis of the process of Chinese pronunciation acquisition in this book is based on the description and interpretation of the “phonetics – phonology – phonetics” process. The model of teaching Chinese pronunciation should be in conformity with the characteristics of the Chinese language. In Chinese, one character represents one syllable and each character has its tone. Therefore, the author proposes that, with syllabic structures and tonal features being understood, pronunciation teaching should integrate sentential prosody into syllable and tone teaching so as to cultivate students’ fluent and natural oral expression.
About the Author
Li Zhiqiang, PhD in linguistics from MIT, is a professor in the Department of Modern and Classical Linguistics, College of Arts and Sciences, University of San Francisco. Dr. Li used to be a member of the International Association of Chinese Linguistics and the vice-chairman of the Chinese Language Teachers Association of Texas. Dr. Li’s major research interests include phonology, phonetics, and Chinese language teaching. Dr. Li has published academic papers in journals such as Phonetica, Journal of International Chinese Teaching, Studies in Prosodic Grammar, Chinese Journal of Phonetics, and Journal of International Chinese Education.
汉语语音习得与教学研究
语音习得涉及“听”和“说”两个过程,即从语音到音系再到语音的过程。音系构建是建立在语言中的区别特征的基础上的,而语音实现的过程还需要其他语音条件和过程的参与。语言学习者要从听到的连续的语音信号中提取出离散的、有语言学意义的语音单位,在大脑中建立该语言的音系模型。他们的发音受到音系对立关系和语音实现机制的共同作用。本书对汉语音系习得过程的分析是基于语音到音系再到语音这一过程的描写和解释。汉语语音教学模型要符合汉语的特点。汉语的特点是一个字就是一个音节,每个字都有声调。因此,作者提出,在理解音节结构和声调特征的基础上,语音教学要把音节和声调教学跟语句韵律相结合,以达到培养学生流利、自然的语音表达能力的目标。
作者简介
李智强,美国旧金山大学文理学院现代与古典语言系教授。2003年毕业于麻省理工学院,获语言学博士学位。曾任国际汉语语言学会理事、加州中文教师协会副会长。主要研究方向为音系学、语音学和汉语语言教学。曾在《中国语音学报》、《国际汉语教学研究》、《韵律语法研究》、《汉语国际教育学报》、Phonetica等专业期刊发表多篇论文。
编辑推荐
本书从语音产生和语音感知的角度考察语音习得过程,涉及从语音到音系、再到语音的过程;强调以音节结构和声调为教学重点,将声调教学跟重音、语调和语篇结合。
Chinesischer Titel: 汉语语音习得与教学研究
ISBN-10: 7-5619-5418-2, 7561954182
ISBN-13: 978-7-5619-5418-8, 9787561954188
Ausgabe: Softcover
Seitenzahl: 156
Versandgewicht: 260g
Format: 145mm x 210mm
Sprache: Chinesisch [Kurzzeichen]
Erscheinungsjahr: 2018
Kategorie: Materialien für Lehrer - Aussprache / akademische Forschung
Verlag: Beijing Language and Culture University Press (北京语言文化大学出版社)
Chinesische Aussprache: Erwerb und Lehre. Ausgabe in chinesischen Kurzzeichen.
Pronunciation acquisition involves two processes: listening and speaking, which means from phonetics to phonology and then back to phonetics. Phonological construction in based on the distinguishing characteristics of the language, and the process of phonetic realization involves other phonetic conditions and processes. Language learners are supposed to extract sporadic, linguistically meaningful phonetic units from the continuous sound signals they hear and thus build a phonological model of the specific language in their mind. Their pronunciation is under the combined influence of phonological opposition and phonetic realization mechanism. The analysis of the process of Chinese pronunciation acquisition in this book is based on the description and interpretation of the “phonetics – phonology – phonetics” process. The model of teaching Chinese pronunciation should be in conformity with the characteristics of the Chinese language. In Chinese, one character represents one syllable and each character has its tone. Therefore, the author proposes that, with syllabic structures and tonal features being understood, pronunciation teaching should integrate sentential prosody into syllable and tone teaching so as to cultivate students’ fluent and natural oral expression.
About the Author
Li Zhiqiang, PhD in linguistics from MIT, is a professor in the Department of Modern and Classical Linguistics, College of Arts and Sciences, University of San Francisco. Dr. Li used to be a member of the International Association of Chinese Linguistics and the vice-chairman of the Chinese Language Teachers Association of Texas. Dr. Li’s major research interests include phonology, phonetics, and Chinese language teaching. Dr. Li has published academic papers in journals such as Phonetica, Journal of International Chinese Teaching, Studies in Prosodic Grammar, Chinese Journal of Phonetics, and Journal of International Chinese Education.
汉语语音习得与教学研究
语音习得涉及“听”和“说”两个过程,即从语音到音系再到语音的过程。音系构建是建立在语言中的区别特征的基础上的,而语音实现的过程还需要其他语音条件和过程的参与。语言学习者要从听到的连续的语音信号中提取出离散的、有语言学意义的语音单位,在大脑中建立该语言的音系模型。他们的发音受到音系对立关系和语音实现机制的共同作用。本书对汉语音系习得过程的分析是基于语音到音系再到语音这一过程的描写和解释。汉语语音教学模型要符合汉语的特点。汉语的特点是一个字就是一个音节,每个字都有声调。因此,作者提出,在理解音节结构和声调特征的基础上,语音教学要把音节和声调教学跟语句韵律相结合,以达到培养学生流利、自然的语音表达能力的目标。
作者简介
李智强,美国旧金山大学文理学院现代与古典语言系教授。2003年毕业于麻省理工学院,获语言学博士学位。曾任国际汉语语言学会理事、加州中文教师协会副会长。主要研究方向为音系学、语音学和汉语语言教学。曾在《中国语音学报》、《国际汉语教学研究》、《韵律语法研究》、《汉语国际教育学报》、Phonetica等专业期刊发表多篇论文。
编辑推荐
本书从语音产生和语音感知的角度考察语音习得过程,涉及从语音到音系、再到语音的过程;强调以音节结构和声调为教学重点,将声调教学跟重音、语调和语篇结合。